Aceasta a fost întrebarea care a dus la crearea The DumpStore, primul magazin virtual de unde nu vrei să cumperi nimic! Această inițiativă a fost creată de Tribal Worldwide și Samusocial din România, ONG ce se ocupă de oamenii străzii, oferindu-le suport atât pentru reintegrare în societate, însă și pentru supraviețuirea propriu-zisă. Inițiativa vine ca o replică la consumul crescut, oferind o soluție simplă – încurajează oamenii să cumpere mai responsabil, doar ce le este necesar, astfel economisind și putând dona către cei care au cea mai mare nevoie.
Video 1:
https://www.youtube.com/watch?v=zqTOsa-6VRo
Video 2:
https://www.youtube.com/watch?v=58yB0A-oZXg
Campaniei s-au alăturat o serie de influenceri care au pornit mișcarea What’s in my dumpster, o replică a cunoscutelor materiale create de Vogue, What’s in my bag, prin care se încurajează consumul responsabil și se promovează cauza.
De asemenea, The DumpStore, va fi deschis în rețeaua de hipermarket-uri cora din țară, unde românii vor putea „cumpăra” produse în schimbul unei donații. Oamenii sunt încurajați să lase din coșuri ce au cumpărat în exces și să cumpere simbolic un produs The DumpStore, donând la casă către Samusocial.
În plus, împreună cu o serie de complexe rezidențiale din capitală am transformat ghenele de gunoi ale blocurilor în magazine The DumpStore, invitând locatarii să se alăture cauzei.
Inițiativa nu ar fi fost posibilă fără ajutorul pro-bono al partenerilor:
OMD România, Porter Novelli, cora România, Adi Bulboacă, Sorin Florea, ID Advertising, Neonish, Mobius Gallery